Thursday 21 May 2015

Tart telur + cinta E11

  sambil ketawa,"lawak pulak aku tengok budak tu"


  "kau ni,tak payah nak ketawakan orang sangat la.cepat habiskan makanan tu.kita dah lewat ni"

Syahmi dah malas nak layan Roy yang suka ambil tahu hal sekeliling.

   "xde la..kuat betul jodoh kita dengan budak tu.asyik jumpa aje.kau tak rasa pelik ke?"

   "kalau jodoh.tu jodoh kau.bukan jodoh aku"

   "eh!kau jangan main sedap cakap je.tapi,kalau jodoh aku,aku suka"Roy menghabiskan sisa air yang masih berbaki

    "Kau dah siap kan?jom.makin dilayan,makin banyak pulak kau cakap"

Syahmi terus ke kaunter untuk membayar bil


     "Sarah!Mamat hensem ada kat sini la" mata Nisa tak berkelip-kelip melihat jejaka tadi

      "Amboi mata kau.cepat aje intai anak orang."

      "yola cik kak oii.takkan nak intai anak tekak pulak.mane nak nampak.ni haa,dah ada depan mata.kasi cuci la sikit mata"

     "oi cik adik.mata tu.jaga sikit."marah Syahmi apabila menyedari empat pasang mata melihat ke arahnya.

    "sorry cik abang perasan.saya tengok abang sana tu la."sambil menunjuk ke arah Roy

    "Ahh,tak kira la.kalau nak tengok,tengok terus.jangan pandang aku"sebenarnya,Syahmi malu.sengaja dia cakap macam tu.yela,lelaki.mana boleh jatuhkan ego sesenang aje

    "dia yang perasan.marah kita pulak.sape suruh duk depan mata saya?dah la Sarah.jom..sakit pulak hati kita ni."


     Syahmi bergerak ke arah Roy sambil membebel,"jom blah.."

    "orait.."Roy tak menyedari apa yang berlaku,terus membontoti Syahmi ke kereta.Syahmi pulak malas nak buka cerita kat Roy.Silap hari bulan,dia diketawakan


BERSAMBUNG
                            

No comments: