Wednesday 10 June 2015

Tart telur + cinta E13

Nisa terus masuk ke dalam bilik


"ahh...sedapnye landing atas katil.."nisa bergolek golek di atas katil bujangnya

"awal lagi ni..buat tahi mata dulu la"

Nisa bangun daripada tidur dan ke dapur kerana dia berasa begitu dahaga.Dia mencari abi untuk menunaikan janjinya tadi tapi hampa bila tak jumpa abi.dia ingin bertanyakan umi ke mana abi menghilang..umi pun tak dijumpanya..dicarinya sekeliling rumah tapi tak jumpa.

"mana semua ni?"nisa dah tak boleh tahan..dia menghamburkan tangisannya di situ..

tiba tiba,ada suara menyeru namanya di belakang

"nisa...nisa...nisa"

"haikal.."nisa seakan terkena renjatan elektrik seketika

"ye..saya la ni.kenapa awak nangis?"

"haikal!semua orang tinggal saya.awak tinggal saya.sekarang,umi dan abi pulak"

"takde sesiapa yang tinggalkan awak la.dah2..sekarang,berhenti nangis dulu."

nisa mengesat air matanya

"sekarang,tutup mata........dan buka mata tu"

nisa terus tersedar

"eh!tadi aku ada kat laman rumah kan?haikal?"nisa kehairanan dengan situasi yang dialaminya tadi

"Lailahaillallah...aku mimpi la..astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah.."

"kenapa la boleh mimpi macam tu.tu la nisa,tidur petang petang memang la.baik aku basuh muka dulu"

"haa..nisa nak ikut abi tak?"

"nak la...nak pergi sekarang ke abi?"

"haa.yela..sekarang.."

"kejap..nisa bersiap jap"

"ok jom"

15 minit kemudian...

"abi..jauh lagi ke?"

"eh!baru berapa minit dah letih ke?"

"takla..macam jauh je ni."

"tula..dulu abi ajak gi kebun,taknak..ada pacat la,lintah la,ular la..sekarang,nak tak nak,nisa kena kenal"

"yela..yela.."

"haa..dah sampai pun.."

"wah...banyaknya buah.rajinnya abi"

"opkos la..hihi"

"eleh abi..bangga la pulak.siap speaking lagi.tarik balik kan"ugut nisa

"eh!mana boleh..dah cakap kan.mana boleh tarik.jom tolong abi ambik buah"

sejam kemudian..

"penat jugak ye abi?"

"mesti la.tapi berbaloi..dah lewat ni.jom balik"


BERSAMBUNG

No comments: