Wednesday 17 June 2015

Tart telur + cinta E15

"Umi kenal tak dengan kawan abi tu?"

"kenal la.itu la jiran kita dulu tu.eh!lupa pulak,nisa tak lahir lagi waktu tu.mana la nisa tahu kan.kak jue kecik lagi.abang abang dan kakak kakak nisa kecik kecik lagi waktu tu..yang dah besar pun,abang Amran je.sebut pasal amran ni,macam mana la keadaan dia sekarang ni?"umi teringatkan abang amran yang jauh di perantauan

"abang,amran ada telefon abang tak?"

"minggu lepas ada la jugak dia telefon.kenapa awak tanya?"

"takde la.tiba tiba saya teringatkan dia"

ibu mana la tak ingat kat anak-anak,"takpe la bu.nanti nisa telefon abang am"aku sekadar nak menyedapkan hati umi.

umi sekadar tersenyum melihat aku.sesampainya kami di rumah,kelihatan sepasang suami isteri menyambut ketibaan kami sekeluarga.

"assalamualaikum Dato' "

"waalaikummussalam.kau tak payah berdato'-dato' la dengan aku.panggil macam biasa je"

"Puan apa khabar?"umi bertanya ketika bersalam

"apa la kau ni mah.panggil aku milah.macam biasa."

"malu pulak aku ni milah"

"haa..tu pandai kau sebut.eh!sape gadis cantik ni?"Datin Jamilah baru perasan kehadiran Nisa

"ni la anak aku.kau tak kenal lagi ni.nisa tak lahir lagi waktu kau pindah dulu.nisa,salam aunty"terang umi

"cantik tuannya...eh,jom la masuk.tak elok duduk luar lama-lama"

mereka semua bergerak ke banglo yang tersergam indah

di pasar..

"eh,Roy..kau tolong la aku pegang barang ni.banyak kot.tak kesian kat aku ke?"Syahmi cuba meraih simpati Roy

"Kau ni banyak songeh la.teman la,pegang la.lepas ni ape pulak?"rimas pulak Roy rasa pabila dia diarah itu ini

"ala bro..rileks la..nanti,kau jugak nak makan"Syahmi cuba memujuk

"ok fine.macam la aku makan semua ni"

dua sahabat tu beredar dari pasar setelah siap memilih barang.tanpa sedar,beberapa pasang mata sedang memandang ke arah mereka


BERSAMBUNG

No comments: