Sunday 28 June 2015

Tart telur + cinta E23

"Sarah.kau nak ikut aku kerja tak?"

"eh,kau dah dapat keje ek?"

"lagi mau tanya ke?yela.takkan aku nak ajak saje2 kot.nak ke tak?eh,nak la.jangan cakap kau dah jumpa keje lain"aku memaksa-maksa si sarah

"kau ni,tanya aku.pastu paksa plak"

suasana senyap seketika.nisa diam aje dengar sarah membebel.akhirnya

"ok2.aku setuju.so,ape kejenye?"bimbang pulak sarah dengan nisa yg senyap tetibe

"hmm..thanks sarah.sorry la paksa2 kau camni"nisa tetap serba salah walau sarah dah bersetuju

"takpe la.kau ajak aku ni pun dah kira ok.aku duduk rumah aje sekarang ni.ada baiknya tawaran kau ni"

"malam ni aku mesej kau tentang keje kita tu.aku malas la nak terang2..kau faham la ek"

"ok"talian dimatikan

usai makan tadi,selepas roy minta diri,dia jugak meminta diri untuk membuat panggilan sebentar.lagipun,dia agak tak selesa dengan keadaan yg dirasakan agak tak kne dgn caranya.setidaknya,di sini,dia tenang melihat air kolam di hadapannya

"awak tak apa-apa?"tetibe muncul suara garau di sebelahnya.nisa terkejut sehingga terdorongnya ke depan.Syahmi pantas memaut tangan nisa

"sorry,terpaksa pegang.nanti awak jatuh plak.hati2.jangan duduk dekat sangat,licin"lembut saja nasihatnya

"thanks"

"awak nampak pucat.awak tak sihat ke?"

"eh,takla.saya..saya sihat"

"klau macam tu takpe.jom gerak kat kereta.kita balik skali.mama dah tunggu kat sana"

lama sangat ke aku kat sini?dia tertanya-tanya sendiri,"maaf"

"dah2,jom."mereka bergerak bersama-sama

"nisa,abi dan umi dah sampai tu"ujar aunty milah pabila aku memasuki ke dalam perut kereta

"oh yeke"

kereta bmw merah terus bergerak ke destinasi

"nisa,ambil barang kamu.kita dah nak balik ni"abi memesan setelah melihat aku masuk ke dalam rumah

"baiklah abi"

"kami minta diri dulu"abi bersalam dan meminta diri

"sama-sama.xde besar sangat la apa yang aku buat ni.nanti-nanti,datangla lagi"umi dan aunty milah berpelukan sebelum pulang.aku hanya menurut saja

ketika dalam perjalanan pulang,aku tak banyak bercakap.umi dan abi pun macam biasa hanya berbual berdua.sesekali bertanyakan aku soal kerja yang ditawarkan aunty milah.selepas itu,hanya kedengaran suara dj yg berceloteh di radio.

lagi seminggu majlis perkahwinan kak jue.mesti penuh rumah dengan family umi dan abi.fikirannya dah melayang entah ke mana selepas itu

No comments: