Monday 4 July 2016

Tart telur + cinta E29

"eh!apesal dia ni ada dengan kau eh,sarah?"

syahmi dah tersengih-sengih macam kerang busuk

"ni haaa..mak dia yang suruh ambik kita.dah..jangan banyak tanye.Jom ikut syahmi cepat"

eh budak ni.bukan main laju lagi.dah macam aku bukan kawan dia je.

masam je muka nisa menahan geram.Syahmi dan Sarah bagaikan dah rancang sesuatu.Malas la nak fikir.dia dah letih nak fikir semua ni.

"Nisa,kenapa diam je dari tadi?"syahmi pelik dengan kelakuan nisa yang jarang senyap.Bukan dia tak tahu perangai nisa yang kuat bercakap walaupun baru kenal sekejap

"malas la nak cakap.lagipun,xde ape yang aku nak cakap"

sarah hanya memerhati dua orang ni

"awak berdua lapar tak?"syahmi ubah topik apabila melihat nisa yang macam moody je

"nakkk"teruja sarah menjawab.lagipun,dia duduk kat seat depan.

"nisa?"syahmi melihat nisa apabila tiada respon.

"laa,tidur dah"

sarah turut memandang ke belakang

"nisa ni memang cepat lena" dia mengeleng kepala melihat sahabatnya itu

nisa membuka mata.

"kita kat mana ni?"

"dekat masjid.sarah cakap,dia nak pergi tandas."

 belum sempat nisa tanya sarah kat mana,dia dah dapat jawapan

"lena betul awak tidur tadi ek"

"letih la.kan saya dah cakap tadi"

"yela.jangan masam sangat muka tu.nanti cepat tua.lagi satu,senyum la sikit..nanti mama saya marah sebab tengok awak masam."

"bagus jugak idea awak tu"

"idea ape?"dia pelik.sejak bila dia bagi idea kat nisa

"yela..saya masamkan muka saya biar awak kena marah dengan mama awak tu.padan muka"

"erkk.pulak."

sarah masuk dalam kereta setelah lama bertapa di dalam tandas

"sarah,kau kenapa?"

"aku sakit perut la,nisa"

"oke tak lagi?nak ubat?"

"tak payah.dah oke ni."

syahmi teruskan pemanduannya sehingga tiba di rumah mamanya

No comments: